reklama

Pocit, že ma podviedli, som si zaplatil a podpísal

Videl som ho už z diaľky. Nižšia postava, zodratá vetrovka, počerná tvár. V ruke papier na červenej podložke. Snažím sa ho obísť, potom to vzdávam. Prejsť námestím je niekedy šichta. Prečo sa mám ja prispôsobovať? Prečo mám utekať ako nejaký zbabelec? Krok som iba málinko zrýchlil. Vyhliadol si ma. Určite! Asi mám naivitu vyrytú na čele. Bol to odborník – vo mne sa teda nesklamal!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (18)

Posunkami a nezrozumiteľnými slovami mi vtláča do rúk papier veľkosti A4 s výrazným nápisom hovoriacim niečo o rumunskom preklade. Okolo neho sú rôzne logá, od loga Európskej únie až po niečo (nezapamätal som si) s nápisom o hluchých a nemých. Je jasné, že k nim patrí aj tento počerný chlapík. Nič mi nevysvetľuje. Ako by aj mohol, keď má (aspoň podľa papiera) vyjadrovacie schopnosti priveľmi obmedzené.
Pýtam sa ho, čo odo mňa chce, no on iba znovu ukáže na papier v mojich rukách. A tak si ho znovu prezerám. Pod nápisom a logami je plno riadkov s menami, bydliskami a podpismi cudzích ľudí. Stále nechápem a on novým posunkom ukazuje na papier. V očiach mu vidím nástojčivosť, začínam sa za svoju nechápavosť takmer hanbiť.
Asi ide o nejakú petíciu, presviedčam v mysli sám seba. Beriem mu z ruky pero a vypisujem v poradí meno, bydlisko a... Toto je čo? Otázka ostala v myšlienkach.
V malom políčku nado mnou sú sotva čitateľné sumy v eurách. A za nimi ešte podpisy. Aháááá. Tak o toto ide! Snažím sa mu papier vrátiť, no on to odmieta a posunkom mi otáča pohľad na to nevyplnené políčko. Pol sekundy bojujem, nakoniec vyberám peňaženku, podávam mu eurovú mincu a zároveň ju aj zapisujem.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pocit, že ma práve podviedli, som si dokonca sám zaplatil. A aj podpísal.

Malá nádej ale stále žije. Možno nemám pravdu, možno som aj svojim euríčkom naozaj prispel k dobrej veci. Povedzte mi, že hej!

Milan Suja

Milan Suja

Bloger 
  • Počet článkov:  35
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Šťastný človek. Zoznam autorových rubrík:  Moje PodpoľanieSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu