reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Milan Suja

Milan Suja

Bloger 
  • Počet článkov:  35
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Šťastný človek. Zoznam autorových rubrík:  Moje PodpoľanieSúkromnéNezaradené

reklama

Moje Podpoľanie

Archeologický sen a realita

Milan Suja

Archeologický sen a realita

Srdce sa mi rozbúchalo o niečo rýchlejšie. Som predsa na archeologickom nálezisku, detský sen stať sa archeológom kdesi v kútiku srdca v tej chvíli ožil.

  • 28. mar 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 441x
  • 1
Nebezpečnejšia ako pretekári

Milan Suja

Nebezpečnejšia ako pretekári

Je štvrť na sedem ráno a cesta medzi Detvou a Zvolenom sa slušne zapĺňa. Niektorí majú namierené do Banskej Bystrice, iní končia vo Zvolene, no je medzi nami aj veľa pretekárov čo chcú asi stihnúť raňajky v Bratislave. Aspoň to tak vyzerá podľa štýlu ich jazdy.

  • 13. nov 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 799x
  • 4
Žalujem tento štát

Milan Suja

Žalujem tento štát

Volám sa Dasty a žalujem tento štát. Za bolesť, za stres, za ten kus kovu, ktorý v tele nosím. Môj svet je dvor v dedine na Podpoľaní. Niekedy s lepším, inokedy s horším výhľadom na okolie.

  • 23. okt 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 425x
  • 13
Cesta k detvianskemu zlatu vedie cez Bratislavu

Milan Suja

Cesta k detvianskemu zlatu vedie cez Bratislavu

Protesty proti ťažbe zlata v Detve ľudí spojili. Podpísali petíciu, zúčastnili sa protestného pochodu a zdalo sa, že firma EMED, ktorá sa snaží dostať detvianske zlato spod Bieleho vrchu sa zbalí a odíde. Omyl! Novinári v širokom okolí dostali cez Slovenský syndikát novinárov pozvanie na pracovné raňajky s manažérmi firmy EMED.

  • 13. aug 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 531x
  • 7
Zlá správa má svoj vlastný život

Milan Suja

Zlá správa má svoj vlastný život

Je sobota a lesy v okolí Látok sú preplnené hubármi. Niektorí si len tak popiskujú, ďalší pískajú na píšťalkách akoby dávali niekomu dôležité signály. Kto nevie pískať a nemá ani píšťalku, ten sa hlasno zhovára s hubárom vzdialeným desiatky metrov. Je z toho poriadny cirkus. Ak niekoho nezaujíma hubárčenie a chce si prechádzku v krásnej a tichej prírode skutočne vychutnať, je určite sklamaný.

  • 13. aug 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 072x
  • 2
reklama
Som hrdý na Detvanov

Milan Suja

Som hrdý na Detvanov

Dnes som bol hrdý na svoj kraj a na ľudí žijúcich v ňom. S detvianskymi odborármi som si pešo prešiel cestu od strojární až do starej Detvy. Možno aj na hodinu presne sa desať rokov po prvom protestnom pochode z fabriky do mesta vybrali odborári dvoch strojárskych firiem na novú „prechádzku". Pritom zablokovali cestu, čo určite nepotešilo vodičov ponáhľajúcich sa užiť si predĺžený veľkonočný víkend.

  • 5. apr 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 205x
  • 3
Juhoamerická vlna v Detve

Milan Suja

Juhoamerická vlna v Detve

Nečakal som nával, no ani taký slabý záujem. Malá zasadačka v detvianskom Kultúrnom centre A. Sládkoviča by kapacitou normálne nemala stačiť. No stačila. Bola dokonca zbytočne veľká. Je piatok podvečer a každý sa asi radšej ponáhľa z práce domov ako na besedu s cestovateľom. (Michal Knitl dnes v Detve predstavil svoju knihu Na juhoamerickej vlne.) Pomyslím si, že možno ani ja by som sem nemeral cestu, keby som nechcel urobiť s autorom rozhovor.

  • 25. feb 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 178x
  • 1
Detvana čaká boj

Milan Suja

Detvana čaká boj

Snívame o výhre v lotérii, láka nás možnosť blahobytu, ktorý nám môže zaručiť iba dostatok financií na našom účte. Sny jednotlivcov sa podobajú, no rovnaké je to so spoločnosťou. A čím je pre jedného človeka výhra, pre celé mesto to môže byť ropný vrt alebo zlatá baňa. Práve takýto sen akoby začala snívať Detva.

  • 25. feb 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 104x
  • 4
Vitajte medzi ľuďmi

Milan Suja

Vitajte medzi ľuďmi

Hriňová, časť Zánemecká. Kraj, kde sa človek vždy cíti ako na dovolenke. Spojenie medzi Hriňovou a Detvou. Noviny tam vozím týždeň čo týždeň. Do malej predajne, v ktorej ešte predavačka môže zákazníka osloviť menom. Aj každé vydanie našich novín tam má svojho čitateľa.

  • 24. feb 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 903x
  • 2
reklama
SkryťZatvoriť reklamu